İsviçre Haberleri

Muhasebe hatası: SRG, 26 Milyon Frank hesap hatası yaptı

İsviçre radyo ve televizyon kurumunun yıllardır yanlış mali hesaplara sahip olduğu ortaya çıktı. Hata; yıllık sonucun ve elde edilen kazançların, olduğundan 26 Milyon Frank daha yüksek gösterilmesine sebep oldu.

SonntagsZeitung tarafından yapılan araştırmalar, İsviçre Yayın Kurumunun yıllardır yanlış bilançoya dayalı rakamlar yayınladığını onaylıyor.
Şirketler grubunun, 2011 yılından bu yana herkesin radyo ve televizyon ücretlerini ödemeyeceğini hesaba katmadan bilançosunu çıkardığı belirlendi.

SRG, yayınladığı yıllık raporunda; söz konusu hatanın, 2011 yılından bu yana yıllık sonuçların ve elde edilen kazançların aşırı iyi gösterilmesine neden olduğunu kabul etti. Şirketler grubunun, hata fark edildikten sonra 2017 bilançosunu sessiz sedasız düzelttiği öğrenildi. Düzeltmenin ardından, özsermaye 26 Milyon Frank oranında düşürülürken, SRG sözcüsü Edi Estermann gazetenin sorusu üzerine yaptığı açıklamada, yanlış rakamların kendilerinden kaynaklı bir muhasebe hatasından dolayı meydana geldiğini belirtti.

Radyo ve Televizyon ücretlerinin alınamadığı, 2018’de, daha önce hiç olmadığı kadar büyük bir açık  farkedilmiş oldu. Daha önce yayınlanmamış rakamların gösterdiği üzere, ücretleri tahsil etmekle yükümlü olan Billag, yaklaşık 4,5 milyon fatura, 1.5 milyon uyarı ve 63.000 ihtarname göndermiş. Ancak, 2018 yılının sonuna bakıldığında ise hala tahsil edilememiş 39 milyon Frank’lık bir açık mevcut.

Billag´ın açık faturaları tahsil etmesi beklenmiyor zira SonntagsZeitung´un haberine göre şirket yönetimi görev başından ayrılmış ve bir zamanlar 210 kişilik çalışma kadrosundan geriye sadece 20 çalışan kalmış durumda. Gazetenin sorusu üzerine, ana şirket Swisscom´un bir sözcüsü, mevcut planlama ile, Billag’ın doğru şekilde tasfiye edileceğini varsaydıklarını söyledi.